• Altijd in de buurt
  • Persoonlijke aandacht
  • Bewezen effectief

Beweeggroepen Ermelo - Lage rugpijn de baas

Heeft u langdurig lage rugpijn of heeft u regelmatig last van lage rugpijn? Volg dan bij ons het 12-weeks programma 'Lage rugpijn de baas'. Bij het Lage rugpijn de baas' programma staan training en educatie centraal. Dit zijn vanuit de wetenschap de belangrijkste interventies die helpen bij lage rugklachten. Naast het verbeteren van uw functioneren leert u ook hoe u kunt voorkomen dat uw rugklachten terugkeren. Het programma is persoonlijk, kleinschalig (maximaal 6 personen in een groep).

Lage rugklachten: trainen bij de fysiotherapeut

Heeft u al langere tijd (meer dan 12 weken) last van lage-rugpijn? Heeft u met regelmaat last van lage-rugpijn? Of heeft u last van uw rug zonder specifieke, aanwijsbare lichamelijke oorzaak (a-specifieke klachten)? Volg dan bij ons het Beweegprogramma Lage-rugklachten. U traint wekelijks. Onder leiding van een fysiotherapeut en in een groepje met circa drie personen; mensen met vergelijkbare klachten. In de groep kunt u elkaar steunen, stimuleren en ervaringen uitwisselen.

Waarom het Beweegprogramma Lage rugpijn de baas?

Het Beweegprogramma heeft tot doel de rugpijn te verminderen en verdere rugklachten te voorkomen. U werkt bij ons aan verbetering van uw spierkracht en uw uithoudingsvermogen. Ook besteden we veel aandacht aan de manier waarop u uw dagelijkse handelingen uitvoert. U krijgt inzicht in uw belasting en belastbaarheid en krijgt meer kennis over lage-rugklachten in relatie tot bewegen.

Hoe ziet het beweegprogramma eruit?

De fysiotherapeut begint met een intakegesprek, het invullen van vragenlijsten en een aantal lichamelijke testen. De fysiotherapeut bepaalt of er geen belemmeringen zijn om aan het programma deel te nemen. De vragenlijsten geven inzicht in welke beperkingen u ervaart in uw dagelijks leven door de rugklachten. Met de testen bepalen we uw huidige conditie. Op basis van de uitkomsten kunnen wij de training goed afstemmen op uw mogelijkheden en wensen. De testen worden gedurende het programma herhaald. Wij bespreken met u de resultaten en de voortgang.

De training

De training bestaat uit een warming-up, beweeglijkheidsoefeningen, krachttraining van de rompspieren, conditietraining, rugscholing en een cooling-down. De training duurt 1 uur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via 0341-563777 of een mail sturen naar contact@topfit-fysiotherapie.nl

Maak direct een afspraak

U kunt eenvoudig direct online een eerste afspraak maken, het contactformulier gebruiken, of bereik ons telefonisch op werkdagen tussen 08:30 en 17:00.